Mitenhän sitä huomenaamulla juhlisi? Juhlisi sitä, että saa lisätä ruokavalioon 200 kaloria lisää. Ottaa viljatuotteet mukaan, samoin maitotuotteet... ja H E D E L M Ä T ! 

apples-428075_1920.jpg

Mutta se mikä tärkeintä  - tämä yhdeksän viikon eneily - mä selvisin siitä hengissä - hieman soveltaen mutta kuitenkin ilman isompia retkahduksia. Viittätoista ajattelin dieetin alkuun, kymmenisen kiloa - vähän reilut - lähti. En ole pettynyt. En missään nimessä. 

Mihin mä sitten olen retkahtanut tässä kymmenen viikon aikana? Parina päivänä olen ylittänyt 800 kalorin rajan. Sitten olen syönyt yhteensä 4 reilun 1 cm siivua patonkia, syönyt noin 20 karkkia ja 2 pätkistä, kalorien sallimissa rajoissa olen syönyt hallittuja määriä juureslastuja ja popcornia ja muutaman lusikallisen jäätelöä puolison lautaselta... Niin ja viimeviikolla se ruisleipä. Viimeviikolla lisäsin ruokavaliooni myös maitotuotteet, lähinnä rahkan ja sitten kuten mainitsinkin niin siitä Skyristä sain itselleni herkun... 

Tässä matkalla sinne lihavuusleikkaukseen pelkäsin eniten tätä dieettiä, miten jaksan yhdeksän viikkoa + 1 viikon dieetille laskeutumiseen. No, eihän tämä ole tuonut mitään muuta kuin hyviä oivalluksia mulle. Ja toivottavasti tämän aikana olen saanut omaksuttua terveemmät tavat ruokailla. Ajatella itseäni. 

Seuraava pelostuksen aihe on se, että ennen leikkausta pitäisi vielä kaiketi niellä se letku... mutta se on vain hetken tuska ja oksetus. Tiedän, että selviän siitäkin kunnialla - niin on selvinnyt niin moni muukin. 

Maistoin viimeviikolla leipää, ruisleipää. Ei saisi ruoasta kaiketi sanoa, mutta se oli pahaa. Tai ei pahaa, mutta ei maistunut mulle. Söin siis 1/4 ruispalasta ja leivän täytteet... Aion kuitenkin kokeilla vähähiilarisia leipiä. Ja tästä pitikin mainitsemani, että yesdeli myy vähähiilarista siemensämpylää, 4 kpl 10 €, LIDL myy ihan samaa tuotetta proteiinisämpylän nimellä hintaan 0,69 €/kpl. Voitte varmaan miettiä, että kummasta paikasta leipäni hankin. Onneksi Vaasan Minihiilarileipiä myy myös tuleva lähikauppamme. 

Niin, vaikka tämä niukkis huomenna loppuu, niin blogin kirjoittaminen ei lopu. Mun tekisi mieli ihan hirveästi kertoa, mitä mulle eilen illalla kävi, kun olin päivällä vetänyt askillisen Läkerol Dentsejä. Sanotaanko nyt vaikka näin, että ei siellä pienellä turhaan lue, että liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia.