Painon pudottaminen, laihduttaminen ei ole salatiedettä. Ärsyttää kun joku niin yrittää väittää. Syöt vähemmän kuin kulutat. Piste. Ja joo, on olemassa varmaan eri ruumistyyppejä ja kalliita dieettejä eri geenityypeille. Ja kaikenlaista nettivalmennusta yms yms. Jos joku kokee sen omakseen, niin ole hyvä, mutta älä yritä markkinoida sitä minulle. Minä en halua olla joillain helvetin pussikeittokuurilla koko loppuelämääni. Tai syödä jotain perkeleen patukoita jokaikinen päivä. Mä haluan syödä oikeata ruokaa. Miettiä vaan jatkossa kuinka paljon sitä syön. Ja joo, liikunta auttaa painon pudottamisessa ja hallinnassa mutta sillä sitä ei pelkästään voi tehdä.

Jos ihminen tekee jonkun päätöksen niin miksi se on niin saatanan vaikeata kunnioittaa sitä päätöstä? Jos sinulla on joku minun valintaani tukeva idea, siis minun valintaani tukeva, ei minun valintaani alas ampuvaa... niin kiitos, otan idean vastaan ja kokeilen, jos se tuntuu minusta hyvältä ajatukselta. Tai jos haluat houkutella minut kanssasi liikkumaan tai omien kokemuksien perusteella haluat ehdottaa minulle uutta liikuntamuotoa niin kiitos. Otan ideat vastaan.

Mutta siinä mielessä olen päätökseni tehnyt, että jos vain lääkärit ja muut asiantuntijat ovat sitä mieltä että olen leikkaukseen soveltuva niin se tulee olemaan valintani. En tiedä, miusta tuntuu pahalta se, että ihmisillä on joskus olevinaan helvetin hyviä neuvoja ja vielä ajattelevat että pystyisivät hyötymään taloudellisesti siitä että pystyisivät huijaamaan minut toiselle polulle. 

Ei tää ole ollut mulle mitenkään helppo ja heppoinen päätös, eikä tämä ole syntynyt yhdessä yössä. Ja ei - en odota leikkaukselta ihmettä vaan itse se työ - vaikea työ - on tehtävä. Luojalle kiitos, minulla on myös tukijoita tällä polulla... Nykyisten lihavuusleikkausten tehohan ei perustu siihen, että on vaan pakko syödä vähemmän vaan myös siihen, että imeytyminen häiriintyy. Että ihmiset, jotka tulette minua neuvomaan, niin ottakaa jooko ensin asioista selvää. Kiitos ja anteeksi.