Voihan jee. Tiesin, että olen huonossa kunnossa fyysisesti, mutta että ihan niin huonossa kunnossa en kuvitellut olevani… Juu, oli siis kuntotesti maanantaina. Vatsa 0, selkä 4, yläraajojen dynaaminen nosto 2, kyykyt 2,5, liikkuvuus 5, tasapaino oikea 0, vasen 2, muunneltu punnerrus 4. Arviointi 0-5.

Tämähän ei ilmeisesti (jälkiolojen perusteella) tarkoita sitä, etteikö mulla olisi lihaksia. Mulla on. Ainakin reisilihakset ja vatsalihakset. Vaikka venyttelin niin seuraavana ja sitä seuraavana päivänä jalat kertoivat tarinaa siitä, että olin tehnyt kyykkyjä. Ja vatsa sitä seuraavana päivänä, että olin tehnyt muutaman onnistuneen vatsalihasliikkeen. Nimittäin nauraminen, aivastaminen ja yskiminen oli miltei mahdotonta. Miten muuten vatsalihakset venytellään???? Niistä vatsalihaksista. Perinteisellä tavalla, kädet niskan takana en saa tehtyä rutistuksia kuin sen verran, että lavat nippanappa irtoavat lattiasta, mutta mun ihana PT neuvoi tavan, jolla saan nostettua itseni lattiasta kokonaan. Eli kädet suorana, niin että ranteet koskettavat liikkeen lopussa polvia. Tekniikka vaan ihan hakusessa. Mulla tuli alaselkä ihan helvetin kipeäksi kahden vatsan jälkeen. Oli pakko lopettaa, mutta se, että se sattui, johtui siitä, että tein sen liikkeen väärin. Mutta harjoitellaan.

Mun viikot ei oo menneet niin kuin olen suunnitellut. Tämän hyvin alkaneen viikon pilasi vatsatauti keskellä viikkoa.

Mä kuitenkin oon yrittänyt tehdä koko ajan toimenpiteitä parantaakseni kuntoa. Meidän olohuoneeseen on ilmestynyt kuntopyörä, mulla on joogamatto, jonka päällä on mukavampaa harjoitella niitä vatsalihaksia, mulle on tulossa kirpparihankintana 6 kg kahvakuula. Tenniksen eteen on tapahtunut myös. Sain mailan, joka oli rikki L. Mutta sain myös kaksi palloa. Eli vain kaksi ehjää mailaa uupuu, niin pääsisi pelailemaan. Kengät on, kun entiset sisäpelikengät vapautui siihen virkaan kun sain Koolta mulle uudet sisäpelikengät salille. Eli nyt jos jollakin lukijalla lähellä mua olis ehjä tennismaila, josta haluais luopua ilmaiseksi tai edullisesti niin olisin hyvin, hyvin onnellinen.

Ruoan kanssa oon yrittänyt tehdä niitä pieniä hyviä valintoja tässä pitkin matkaa. Mutta johtuen siitä niukkiksesta en ole pystynyt syömään keittoja juuri lainkaan ja smoothieita en yhtään… Myös raa’at kasvikset on jääny aika vähälle… Siitä voi tehdä sen johtopäätöksen, että ehdottomuuksiin minusta ei ole. Vaan kohtuullisuuteen. Tämän asian suhteen. Paino pyörii samoissa lukemissa. Se vähän rassaa. Mutta pyöriköön. Tärkeintä on se, että olen saanut huijattua itseni liikkumaan. Eikä se enää ole sellaista pakkohommaa niin kuin vielä muutama kuukausi sitten. Sika kuntoilee useasti 

sikakunnossa.jpg