Tänään oli lääkäri. "Oletko edelleen harkitsemassa leikkausta vai oletko tehnyt jo päätöksen?". No, totta hitossa olen tehnyt päätöksen. Juteltiin pitkään, peloista, olettamuksista, uskomuksista, realiteeteista, leikkauksen vaikutusten yksilöllisyydestä. Kuinka paljon paino sitten tippuu, saako sen pidettyä, entä jos se ei tipukaan... Mä oon miettinyt tätä siitä lähtien kun työterveyslääkäri keväällä 2014 diagnosoi minulla diabeteksen ja mainitsi asiasta. Tää on se mitä haluan! 

Keuhkojen ja muiden puolesta olen sopiva leikkaukseen. Vielä on se gastroskopia lauantaina, mutta sieltä ei kuulemma kovinkaan useasti tule sellaista tietoa mikä torppaisi leikkauksen. Heliko-bakteeri jos löytyy niin se häädetään.

Koska mulla on kaksisuuntainen niin pääsen vielä psykiatrin penkkiin. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Nykyään eivät kai juurikaan käytä tätä konsultaatiota ellei ole joku niinkuin minä, jolla on taustalla jotakin hämärää...

Joensuussa leikataan sitten aikanaan, joku käynti siellä on sitä ennen, leikkausta ennen vielä sitten 4 viikon ene, jotta maksan koko pienenee. On kuulemma helpompi leikata. Sairaalaan mennään edellisenä päivänä ja leikkauksen jälkeen siellä ollaan 3-4 päivää jonka jälkeen tulisi noin kuukauden saikku... (tästä oon kuullu niin ristiriitaista tietoo etten oikein itsekään enää oo varma kuka puhuu totta, kuka potaskaa).

Mutta jos mulla on lääkärin soittoaika gastrosta kolmen viikon päästä, ja pitää se neljän viikon ene olla ja käydä vielä joensuussakin sitä ennen niin leikkaus olisi aikaisintaan marraskuussa... veikkaan joulukuuta, todennäköisin vaihtoehto on ensivuoden puolella....

No, tässä tunnelmia noin niinkuin tuoreeltaan. Kiitos ihanista kommenteista!  

Ja tästä painon noususta. Lääkäri sanoi, että se puoltaa leikkaukseen pääsyä.. Ja että sille voi olla miljuuna selitystä. Söin esimerkiksi keltarauhashormonikuurin about kolmisen viikkoa tuossa ihan joku aika sitten... Tai sitten se vastareaktio, koska mitään en ole syömisissä muuttanut ja liikkunutkin olen annettujen ohjeiden mukaan. Sairaanhoitajan kanssa oli puhetta myös siitä, että jos siitä painosta ottaa kauheasti stressiä niin myös se voi lisätä painoa, koska stressatessa kortisolin tuotanto lisääntyy ja se vaikuttaa jotenkin nesteen kertymiseen. Käski piilottaa vaa´an. Pyydänkin nyt mitä kohteliaimmin puolisoani piilottamaan multa sen. Kuukauden päästä saan käydä seuraavan kerran. 

scale-403585_1920.jpg